2014. május 13., kedd

Dolce Vita | Vespa életérzés a lakásban









Fagyosszentek ide vagy oda - ők mennek, a tavasz marad, a nyár pedig őrjítően közeledik, így jobban tesszük ha nem az ablakon tekintünk ki, hanem átadjuk magunkat a Vespa életérzésnek.









Mert a Vespa nem egyszerűen robogó. A Vespa életmód és önkifejezési eszköz is egyben. 
A Vespa kortalan és egyéniségével mindig is képes volt az aktuális kor kultúráját sajátos életigenlésével kifejezni. 

A Vespa születése óta egy üzenet. Modernitás, trend, korszerűség. 

Nem pusztán egy tárgy, amellyel egyébként rendkívül könnyű összhangba kerülni, hanem amelyen keresztül kifejezhető a saját személyiségünk kortalansága, a kifinomult, de extrovertált stílus iránti érzékenységünk, amely bár folyamatosan változtatja a külsejét, sohasem tagadja meg önmagát.

A Vespa elérhető, feltűnő és kimeríthetetlen életörömet fejez ki, üzenete csalogató, a szabadba csábít, az állandó megújulásról és a kifejezés szabadságáról szól.

A Vespa sikerét az is jelzi, hogy dalok, irodalmi művek, reklámok és filmek örökítik meg világszerte 1946-os bemutatkozása óta. Az ötvenes években, amikor is mintegy 150 filmben tűnt fel, szinte nem készült film nélküle. Audrey Hepburn és Gregory Peck talán legemlékezetesebb robogózását a Római Vakáció című filmben sokan mások követték, mint például Marcello Mastroianni az Édes Élet-ben.  Szerepelt például Coca-Cola, IBM, American Express, Lexus és Samsonite reklámokban is. 
A 2000-es Sydney-ben rendezett Olimpiai Játékok és a New York City maraton hivatalos robogója volt.
(adatok: www.motoitalia.hu)


És mennyien, de mennyien vannak, akik, ha már átadták magukat a Vespa által nyújtott életérzésnek, nem elégednek meg egy tűzpiros, vagy kanárisárga, vagy türkiz, avagy drapp, vagy akármilyen színű robogó birtoklásával. Életük szerves részévé válik, annyira, hogy az életterükbe is becsempészik így vagy úgy szabadságuk megtestesítőjét.

De először is hangolódjunk rá az igazi dolce vita-ra, mondjuk így:










De nézzük, milyen megoldások várnak ránk - és lakásunkra -, ha rákapunk a Vespa életérzésre.


A falmatricák, falfestések egyértelmű elkötelezettséget mutatnak:







De néha, az emlékek megidézéséhez elég egy kép a falon:


De trendi megoldás egy vintage bádog-kép falra akasztása is:




A Vespának van lámpája, a terünk igényel fényt = Vespa fényszórót a szobába!





A szék egy trendi design megoldás:




Gyűjtőknek: Vespát a lakásba!




Vagy a darabjait a falra:


Vannak, akik egy-egy apró kiegészítővel szeretnék a Vespa életérzés iránti elkötelezettségüket jelezni, nekik ezek a jópofaságok ajánlottak:

akasztó:



mi lehet annál jobb, mint hajnali 6-kor vespás ébresztőórára ébredni?! 
Ám ha mindez pl.Rómában történne? ;)




Lehet izzítani a nagymamákat! Hímezzenek, horgoljanak, gobleinezzenek Vespa mintákat: képre, zsebkendőre, törölközőre, párnára, stb.



Vespás bútorgombok is beszerezhetőek:


dísz-Vespák asztalra, komódra:

Vespások gyerekei is hamar rákaphatnak az ízére ezekkel a hintákkal:


 vagy bögrékkel:


és ha már életérzés, mit ér egy saját készítésű pizza vespás pizzavágó nélkül?! na, ugye, hogy egyszerűen nélkülözhetetlen…:)





Remélem sikerült átadnotok magatokat a Vespa életérzés nyújtotta élvezeteknek, éreztétek bőrötökön a simogató szellő és a koraesti nap simogatását -- és már tervezitek:



1. egy vespa beszerzését
2. egy római vakációt

de ha mindez csak távolabbi cél lehet, akkor:

1. egy akármilyen robogó beszerzését
2. legalábbis egy vespás bádog-kép megkaparintását valamelyik vintage üzletből 
3. a Dolce Vita és a Római Vakáció dvd-n történő megtekintését :)





Érezzétek, élvezzétek!




www.katka-marton-design.com


fotók: pinterest

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése